tiistai 24. tammikuuta 2017

DIY -MEKKO (PIKATIKKI)

Viikko, ellei jo kaksikin, on taas vierähtänyt ja monta ompelutyötä on taas valmistunut. Kiva saada pitkästä aikaa kangasvarastoja tyhjäksi, vaikka on se valitettavasti täyttynytkin, johtuen kangaskauppamme muuttoalesta :) Koulu teettää töitä, sillä minun on pitänyt päättää millaisilla tuotteilla lähden omaa valikoimaa kehittämään. Tuotteet on ollut helppo päättää, mutta kuosi ja sen suunnittelu ovatkin olleet sitten eri asioita. Huomioon on pitänyt kuitenkin ottaa eri kuvioiden mallisuojat. 


Vaikka paljon juttuja odottaa kuvausta ja postausta, tökkii minulla nämä säät ja se, että kaikki näyttävät joko kuvat keltaisilta tai harmailta. Tämänkin postauksen kuvat ovat "hieman" ala-arvoisia, mutta jotta saan tänne edes jotain tekstiä, on ne nyt vain laitettava :)

Ompelemallani kankaalla on mallisuoja ja siitä ei saa valmistaa tuotteita myyntiin. Myyntiin nämä eivät mene, vaikka valmistinkin niitä kaksi -toisen Essille, toisen itselleni. 
16244273_10208675285787267_637132021_n.j
Kankaana on Marimekon Kivi-trikoo, joka on päällä aivan ihanaa. Ainoana harmina koin valkoisen kankaan värjäytymisen esipesussa, ja mitä ompelupalstoja seuraa, niin se tuntuu olevan aika tavallisen ongelma näissä kankaissa. Harmittaa, varsinkin kun kyseessä on "hyvälaatuisena" tunnettu kangas :(  Kaava on minun piirtämä.
16295475_10208675284907245_166211358_n.j

Se mitä opin näitä mekkoja leikkatessa on se, että kankaan kohdistus on aika lailla tärkeää. Joskus, ihan merkkivaatteillakin, kankaan kohdistaminen saattaa mennä pieleen ja tuloksena on tämä 😉
640@80.jpg

Kuva täältä
Hauskaa alkanutta viikkoa teille ♡