lauantai 28. helmikuuta 2015

SIK SAK PEITTO

Pääsin jo kavereille kehumaan, että sairastupa oli meidän osalta ohi. Eikös siinä käynyt sitten niin, että minä tosiaan sairastuin ja nyt olen kuudetta päivää kovassa kurkku/korvakivussa. Tämä päivä on mennyt lisäksi pärskiessä ja jos vanhat merkit paikkaansa pitävät, niin huomenna täällä ollaan sitten nenä punaisena. Mikki ja lapset lähtivät elokuviin katsomaaan Paavo Pesusientä ja olin jo viikolla suunnitellut kokeilevani kunnon juoksulenkkiä pitkästä aikaa, mutta en todellakaan ole nyt siinä kunnossa :( Nappaan tuosta pian viltin päälleni, tyynyn pään alle, yskänlääkepaukun ja jonkun hyvän leffan päälle. Luulenpa, että jos joku soittaa minulle puolen tunnin päästä, niin olen unten mailla. Sen verran on tuon kurkun kanssa tullut valvottua tällä viikolla :/
willaolivia1.jpg
Kotona olen jaksanut tehdä vain pakollisia. Essin synttäritkin meni niin suppealla tarjoiluilla, että oikein hävettää. Moni maalausjuttu odottaa maalausta, mutta toivon tänne aurinkoisia kelejä, että pääsisin pihalle niitä väsäämään :) Nyt kuitenkin olen noita käsitöitä tehnyt ja teen muuten edelleenkin ;)
Tässä uusin tuotos, Essin peitto.
willaolivia4.jpg
Tämän tyyppistä peittoa olen haaveillut meille jo kauan. Olen vain ajatellut, että siinä on niin järjetön työ, että en missään vaiheessa "jaksanut" aloittaa sitä. Tytöt käväisi kahdestaan Kokkolassa ja langat sattuivat olemaan siellä tarjouksessa. Aluksi minun oli tarkoitus tehdä tämä kaksinkertaisesta langasta. Päätin kuitenkin viime hetkellä tehdä sen yksinkertaisesta ihan senkin vuoksi, että siitä tulisi kevyt ja se oli hyvä päätös :) Nyt peitto on todella kevyt, mutta kuitenkin tarpeeksi tiheä, jotta se on lämmin :)
willaolivia3.jpg
Peiton koko on noin 120x160 cm
Lanka Novitan 7 veljestä.
Värit: valkoinen 011, vaalea harmaa 043, tumma harmaa 048 ja musta 099, puikko 8

Nyt työn alla on samanmallinen ja -sävyinen, mutta hieman erilaisilla raidoilla oleva peitto :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, kun jätit viestin ♡