tiistai 30. syyskuuta 2014

WANHANAJAN VANILJAKAKKU

Voi laiskuuden laiskuus!!

Olen yli viikon taistellut aivan suunnatonta väsymystä vastaan. Alex on ollut öisin tosi itkuinen nyt kohta kuukauden ja se jatkuva heräily, toiseen huoneeseen meno (ja väh. tunnin hereillä olo sen jälkeen) syö kyllä omia voimavaroja. Itkun syytäkään en tiedä :( Itsellä joka paikka on ihan maitohapoilla, niinkuin olisin maratonin juossut joka päivä. Lenkillä olen pakosta käynyt päivittäin ja pari pikku joulujuttua olen tehnyt (niistä loppuviikolla), mutta siihenpä se mainittava tekeminen on jäänyt :(
blogikuvia%20020.jpg

Eilen olin tosi turhautunut, ei mitään tekemistä. Tai olisihan minulla ollut, mutta saumuri päätti katkoa lankaa koko ajan ja en löytänyt syytä :/ Katsoin erästä ohjetta fb ryhmässä, kun Alex huusi keittiöstä, että äiti leivotaan jotain :) Joten tuumasta toimeen.



2 kkp sokeria

2 munaa

2 kkp kuohukermaa

4 kkp jauhoja

1 tl leivinjauhoa

1 tl soodaa

4 tl vaniljasokeria

180 g sulatettua/jäähdytettyä voita

(Minulla oli kahvikuppina Arabian Lumikuppi)


Vatkaa munat ja sokeri. Lisää kerma ja sekoita niin kauan, etä seos alkaa pikkuisen saostua (varo kuitenkin ettei mene heralle). Lisää kuivat aineet ja viimeiseksi voi. Taikanasta tulee paksuhkoa.

Paista 175 °c noin tunti.


Nyt huomasin, että minulta jäi sooda pois, mutta eipä siinä mitään haittaa käynyt :)

Eilen kakusta meni jo puolet, tänään siitä oli jäljellä enää tämä :D
blogikuvia%20024.jpg

Kakku maustuu jäähtyessään, ja täytyy myöntää että se oli parempaa seuraavana aamuna.