keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

UUSI PEITTO

Olen jo kauan haaveillut lapsille omia virkattuja peittoja.
Alexille valko-harmaa-vaalean sinistä (niinkuin hänen huone)
ja tytöille valko-harmaa-vaalean punaista.
Tytöille olen aikoinani tehnyt tilkkutyöt, 
mutta Alexin oma odottaa edelleen viimeista kanttausta
(minäkö laiska jatkamaan...),
joten päätin aloittaa Alexin peitosta.

Löysin kivan mallin ja siitä se lähti.
Lanka 7 veljestä, koukku 4,5 mm
Värit: valkoinen 011, harmaa 048, vaal.sin 127
 Yhden rivin tekemiseen meni minulla 20 min, 
joten olen tuota peittoa virkannut noin 29 tuntia.
Virkkaus meni nopeasti ja koko ajan oli tunne, 
että teen tämän kierroksen. No jos yksi kierros vielä... :)

Mutta sitten... tuo päättäminen :P
Ei ollenkaan mun hommaa ;)
112 lankaa päätettävänä ja siihen meni reilu tunti.
Kunhan vain viitsi työhön tarttua,
niin nopeaahan se meni :)
 Tässä valmis peitto
Itse tykkään, tykkään ♥
Peitto ei ole vino, kuva jotenkin vääristää
ja niin tykkäsi Alexkin :)
Tytöille aloitin isoäidin neliöistä peiton, 
mutta siitä teen pitkän ajan projektin.
Näiden virkkauksien kanssa mulla on vähän se, 
että en malta laittaa niitä sivuun ja 
sitten saan jännetuppitulehduksia ja tunnottomia peukaloita :D
Eikös se kipu lähde sillä millä tulikin ;)

Nyt tuota ennen tulee kuitenkin pari pienempää juttua.

14 kommenttia:

  1. Aivan ihana!!!★ Oma tekemä on aina oma tekemä, upeaa käsityötä, ARVOSTAN!!! :) Uusimmassa unelmien koti&talo lehdessä on Annen ohje tyynyyn ja torkkupeittoon salmiakkikuviolla, joten annoin äidilleni "pikku" puhdetta tylsiin hetkiin :) En malta oottaa valmista...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo näin sen salmiakki ohjeen :) Olen tehnyt vastaavalla Alexin huoneeseen viirinauhan, josta tulossa postaus lähipäivinä
      Itse ihastuin niihin pirtsakan värisiin peittoihin ja tyynyihin, joita Tea teki :)

      Poista
  2. Aivan mahtava peitto! Värit kyllä taas kielivät sinun mahtavasta värisilmästäsi! Olen itsekin suunnitellut monet kerrat peiton virkkausta, mutta ei ole kärsivällisyys vielä riittänyt. Juurikin tuo langanpäättely on aina työlään tuntuista :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :)
      Ei tuo päättäminen loppujen lopuksi työlästä ole, mulla on sen aloittaminen ;) Nyt teen isoäidin neliöitä ja päätän jokaisen heti, kun se on valmis. Eipä jää sitten loppuvaiheessa sitä inhottavaa työtä :)

      Poista
  3. Ihana!! Oliko vaikea?! Osaiskohan itekkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osaat ihan varmasti! :) Pari ekaa kierrosta piti laskea, että sai kuvan hahmottumaan, mutta sen jälkeen sai vain tehdä :)

      Poista
  4. Todella kivan näköinen peitto! On tuossa ollut kyllä päättelemistä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, olihan siinä, mutta kyllä se on niin, että lopussa kiitos seisoo :)

      Poista
  5. Ihana! Mä aloitin tilkkupeiton tekoa jo esikoiselle mutta vielä on tekemättä :D Ei ollut mun juttu. Mutta virkata tykkään ja ne isoäidin neliöt tulee nopeasti valmiiksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tulee,¨: Mäkin aloitin (elefantti meni sivuun) tyttöjen peittoa ja sitä ei malta lopettaa :)

      Poista
  6. Voi kuinka kaunis!! <3 Mä olen niin surkea virkkaamisessa, etten uskalla edes kokeilla.. Ihailen muiden tuotoksia :) Kivaa viikonloppua sinulle ja perheellesi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattais kokeilla, se on tosi helppoa. Mä olen menneninä vuosina virkkaillut aika paljonkin, varsinkin mattoja, mutta joten vasta nyt se virkkauspurema iski oikein kunnolla :)
      Se on aika koukuttavaa hommaa ;)

      Poista

Kiva, kun jätit viestin ♡