torstai 27. maaliskuuta 2014

ICE


enkä puhu nyt jäätelöstä, vaan paljon tärkeämmästä asiasta!

ICE on lyhenne englannin kielisistä sanoista 
in case of emergency eli hätätilanteessa.
Fb:ssä kiertää aika-ajoin ohje, että
laitat puhelimeen tärkeän ihmisen eteen tuon kirjainyhdistelmän.
Tällön tapaturman sattuessa pelastushenkilöt osaisivat soittaa sinun valitsemalle tärkeälle henkilölle.
Jos henkilöitä on useampi, niin voit laittaa vaikka
ICE1 rakas, ICE2 Maija-tytär jne.

Ongelmana puhelimissa on kuitenkin se, 
että monilla on suojakoodi puhelimen avaamiseen,
ja tällöin esto koskee myös pelastushenkilöitä.
He eivät pääse puhelimen tietoihin käsiksi :/
Näissä tapauksissa olisi hyvä olla esim. lompassa ICE kortti.
Kuva lainattu allaolevasta linkistä
Löysin tälläisen sivun ihan vahingossa,
siellä on tietoa ICEstä.
Oman ICE kortin saat tulostettua ilmaiseksi täältä!

Minä tein kaikille omat, tulostin tavalliselle paperille ja laminoin.
Pienten lasten omia säilytän lompakossani,
 niin pelastushenkilöt näkevät mitä he sairastavat.
Emilialla on lääkeaineallergioita ja Alexilla harvinainen sairaus,
 joten on hyvä että he saisivat heti oikeaa hoitoa, 
jos sitä joskus hädässä tarvisi ja minä olisin tajuton.

On parempi varautua ja toivoa,
ettei kortit tule koskaan tarpeeseen!


7 kommenttia:

  1. Tärkeästä asiasta postasit! <3 Täytyypä ottaa asiaksi tehdä meidänkin perheelle tuollaiset kortit, kiitos linkistä!

    VastaaPoista
  2. Joskus aikoinaan kun elinluovutustestamentti otettiin käyttöön, tuumas moni tutuista että ei, eihän sellaista voi lompakossa pitää, sehän on ihan kuin maalais piruja seinälle! Vähän samaa olen kuullut monen sanovan tuosta ICE-koodista :)
    Sissus sentään! Mulla on molemmat ollut jo ties vaikka ja kuinka kauan - ja täällä ollaan :)

    VastaaPoista
  3. Minulla on ollut se ICE koodi puhelimessa, mutta tämä kortti olisi kyllä tarpeen. Kiitoksia vinkistä ja linkistä. Lähtee varmasti käyttöön meillä.

    VastaaPoista
  4. Kännykässä minulla onkin ice numero, mutta tämän voisi tulostaa myös.

    VastaaPoista
  5. Hyödyllinen postaus. Tuollaiset kortit olisi tosiaan hyvä olla kaiken varalta.

    VastaaPoista
  6. Monta kivaa postausta on jäänyt kommentoimatta kun kännykällä oon lueskellut mutta hengessä mukana. ;)
    Mulla on kännykkään ollut jo vuosia tallennettuna ice-alku tunnuksella miehen ja vanhempieni numerot, kaverilla on ambulanssa firma ja hän näin kehotti tekemään.
    Oikein ihanaa viikon vaihdetta sinne! <3

    VastaaPoista
  7. Olipas hyvä postaus. Mä kans laitan tuon asian just nyt kuntoon.

    VastaaPoista

Kiva, kun jätit viestin ♡