perjantai 17. tammikuuta 2014

KUTIMET KÄDESSÄ

Ei koskaan hyvä!
Nyt kun aurinko paistaa ja ainakin minä saan siitä ihan hirveästi virtaa,
on pakkaslukemat sellaista, ettei pihalle kovin mielellään lähde.
Sitä sanotaan, että ne huonot ilmat, vaan huonot varusteet ja
tässä ainakin minun kohdallani on kyse.
Hukkasin nimittäin (tai epäilen tyttöjen hukanneen, 
sillä he lainaavat aina omiani) tosi lämpimät nahkalapaseni,
ja ilman niitä palellun :/

Sisällä odottaa Alexin huone muutosta, mutta meille on tulossa
vaihtari viikoksi ja en viitsisi alkaa repimään huonetta ennen sitä.
En osaa vaan istua, joten jotain oli keksittävä.
Kaivoin ompeluhuoneeni kaappeja, ja löysin sieltä parikin keskeneräistä/aloittamatonta kudonta/virkkaustyötä.
Ensimmäisenä pääsivät työnalle nämä kenkäsäärystimet,
vai millä nimellä nämä nyt menevätkään.
Alkuperäisen ohjeen olen ottanut 
Så Vitt Jag Vet- blogista (KLIK)
mutta sanoisin, että ainakin suomenkielisessä on virhe. 
Tein nimittäin ohjeen mukaan, 
ja jo neuloessa mietin, että voiko tämä olla näin...
Hosulina en sitten kuitenkaan miettinyt sitä sen enempää, 
vaan kudoin menemään :)
Minua "virhe" (?) ei haittaa, 
sillä ei sitä kukaan ehdi vauhdiltani katsomaan ;)
Nyt työn alla on huovutetut enkelin siivet.
Toisen siiven jo virkkasin,
viikonloppuna on vuorossa toinen :)

Sitten haaveena olisi aloittaa isoäidinneliöistä tehty torkkupeitto,
joten jos teillä on linkkejä blogeihin, jossa on eri väri vaihtoehtoja, 
niin mielelläni otan niitä vastaan :)

Hyvät viikonloppua ystävät!


11 kommenttia:

  1. Olen nähnyt (ja itsekin tehnyt) samalla ohjeella ranteen lämmittimet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä mietin samaa, mutta mulla ei olis niille paljon käyttöä :/ Ne on varmasti hienot!

      Poista
  2. Kauniit nuo neulomuksesi! sain noin vuosi sitten valmiiksi oman neliöpeittoni. Työmäärä oli huikea mutta olen lopputulokseen tyytyväinen. Peittoa voi ihailla ainakin tässä blogikirjoituksessani http://kotonaanninkanssa.blogspot.fi/2013/02/loytoja.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, siinä on kyllä kova työ, ja langat on pakko ostaa kaikki valmiiksi, että saa sitten samaa sävyä. Aivan ihan tuo sun peitto!! Tuo väri kartta sopis kyllä meillekin :)

      Poista
  3. Kyllä nämä talvipäivät on kauniita ja hyvillä varusteilla mukaviakin! Aivan mielettömän hienot säärystimet! Oot kyllä näppärä emäntä! :)

    VastaaPoista
  4. Hih, mä en ees tajua mikä virhe..?!! Ihanat<3
    Kumpa osaisi itekin käyttää niitä puikkoja mitä kutomiseen tarvitaan, mut kun ei niin ei:) Äitini virkkasi isoäidinneliöistä peiton tytön huoneeseen ja se on aivan ihana<3 Sä oot taitava!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Se kuva (tuo vinoon menevä reikämalli) katkeaa, vaikka ei saisi.
      Onko sulla linkkiä tuohon sun peittoon? Mä etin noita värimalleja täällä kovasti

      Poista
  5. Kauniit säärystimet! Haluaisitko kertoa löytämäsi virheen suomenkielisestä ohjeesta? Kiinnostaisi tietää, kun itsekin kiinnostaisi tehdä tällaiset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      1 kierroksella oli 2 o, 2 s yhteen, langankierto
      2 krs: Neulo kaikki silmukat oikein.
      3 krs 1o, 2 s yhteen, langankierto, 1 o
      4 krs: Neulo kaikki silmukat oikein.
      5 krs: *2s yhteen, langankierto, 2 o,
      6 krs: Neulo kaikki silmukat oikein.

      ja tähän perään mä lisäisin 1o, 2 s yhteen, langankierto, 1 o + oikea rivi, koska kuvio ei jatku muuten samana

      Poista

Kommentit saavat minut iloiseksi :)