maanantai 13. tammikuuta 2014

KILO KILOLTA JA SENTTI SENTILTÄ

Uusimmassa kg-lehdessä oli juttu 
vanhan luokkakaverini ja hänen siskonsa uskomattomasta suorituksesta.
He ovat pudottaneet painoa yhteensä 53 kg!!

Itsekkin viimeisen 1,5 aikana 
10 KILOA painoa saaneena tein uudenvuoden lupauksen.
Valitettavasti miehenikin teki saman lupauksen... tietämättään ;)
http://www.lipglossculture.com
Painon pudotus alkoi 2.1. 
Tavoitteena on kuitenkin vain 7 kg, sillä 
omasta mielestäni 10 kiloa laihempana olin liian laiha
-täytyyhän sitä jonkinlaisia muotoja naisella olla ;)

Minun ongelmani ei ole se, että söisin vaan se että en syönyt.
Ennen aamupalani oli ruisleipä tai jugurtti + jätti teekuppi x 2.
Lounaaksi ja välipalaksi otin lisää teetä ja jotain pientä makeaa, 
keksin ja pari suklaanpalaa, joskus hedelmä.
Päivällisen (ja päivän ensimmäisen ruoan)  söin vasta viiden aikoihin,
 kun Mikki tuli kotiin.
Ja iltapala oli taas teekuppi ja leipä.

Nyt olen opetellut syömään.
On se jännää, että paino putoaa, kun alat syömään :D
Karkit, pullat, leivät (ei näkkäri) ja muut herkut on kiellettyjen listalla.
Vihanneksia ja marjoja tuhoan pakkasesta tosi hyvällä tahdilla.
http://www.123rf.com
Lounaaksi syön joko salaatin tai kasvisosekeiton,
päivälliseksi teen ihan normaalia kotiruokaa: 
kiusauksia, keittoja, patoja, puuroja jne.
Aamu-, väli- ja iltapalana otan joko näkkäriä tai hedelmä(rahka)n,
 riippuen tekeekö mieli makeaa tai suolaista. 
Viisi ruokaa päivässä!

Postikin toi minulle sopivasti 
Hellapoliisin Parempaa ruokaa -kirjan.

Tästä aletaan nyt sitten kokeilemaan kaikkea kivaa :)
Kirja on toteutettu yhdessä 
ravitsemusasiantuntija Tiina Hälvän kanssa ja huomasinpa, 
että myös Jutta Gustafsson käyttää osaa Katin resepteistä 
Fitfarm ohjelmissa.
Kirja sisältää helppoja arkireseptejä ilman vehnää, valkoista sokeria, 
perunaa ja naudan- tai porsaanlihaa, 
 joten se sopii nyt tähän minun ja Mikin ;) tilanteeseen :)
Hellapoliisi Kati arpoo muuten täällä yhden kirjan, 
joten ei muutakun onnea kokeilemaan KLIK

Mitä liikuntaan tulee??
Sitä en ole vielä ehtinyt sen kummemmin harrastaa,
(ellei hyötyliikuntaa lasketa)
mutta ensi viikosta lähtien sekin tulee kuvioihin :)
Emilialla on jumppa kolmesti viikossa
ja koska minun täytyy Emilia sinne viedä, 
käyn minä sillä välin lenkillä.
Lisäksi tulen käymään uimassa 1-2 krt/vk 
riippuen miten minun iho kestää.
http://peacelovehappyknits.com
Kaksi viikkoa on takana ja painoa lähtenyt 4 kg.
Pari ensimmäistä kiloahan on nestettä joulun jäljiltä,
mutta on sitä jo ihan "läskiäkin" lähtenyt :)

Nälkä ei ole, mutta arvatkaas tekeekö minun mieli SUKLAATA!!!
Mä olen tullut muuten siihen tulokseen, 
että suklaa pitäisi luokitella huumeeksi ;)
Miksi ihmeessä kukaan viisas ei ole keksinyt suklaan korviketta?


17 kommenttia:

  1. Iso peukku sulle! Mun pitäis kans ryhtyä tohon hommaan, mut mut... 10 kg vois hyvin lähtee!!

    Saija

    VastaaPoista
  2. Kyllä se on minunkin mielestäni melkoinen huume :) Tai no makea ylipäänsä :D

    VastaaPoista
  3. Voi jeeee!!! Tsemppiä sulle, kateellisena täällä huutelen ;) Tarkoitus ois täälläkin jo pikku hiljaa ottaa itsestään niska pylly ote, toivotaan että se päivä ja päätös tulisi mullekkin pian... Ihan kun se ois jostain muusta kun itsestä kiinni :D Hyvää pakkasviikon jatkoa <3

    VastaaPoista
  4. Heiii. Miten musta tuntuu että keskusteltiin tästä aiheesta joskus koulun ruokalassa.. :) Muistelisin myös että taisin mainita sinulle monta kertaa päivässä syömisestä. Hyvä että se meni kaaliin, vaikka kaali ei olisikaan kuunnellut. :) Hihih. Muista kuitenkin tosiaan se että ei liikaa, on hyvä että on jotain mistä puristaa EIKUUU!:D Minäkin "tein lupauksen". Aijon panostaa kerrankin itseeni, skarppaan omaan hyvinvointiini, minkä olen taas meinannut unohtaa. Ärtynyt ja pitkittynyt flunssa sai ajattelemaan.. Tämä nyt ei sinänsä kuulu siihen mutta olen syönyt esim. luontaistuotteita enemmän kuin kolmen viime vuoden aikana yhteensä. Tänään kävin tutkimuksissa jne.. Nooh, ehkä kuulet siitä lisää...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin pä taidettiin ja kyllähän mä tiedän että syän väärin, mutta mitäs teet kun ei ole nälkä :P
      Toivottavasti uutiset ei ollu nyt mitään kovin pahoja. Mä laittelen sulle viestiä illan aikana <3

      Poista
    2. Kaameeta, kyllähän toi mun teksti saattoi kuulostaaa hiukan vakavalta!! Ei ollut kyllä tarkoitus pelästyttää. Onhan kyllä pitkittynyt flunssa jossain vaiheessa tutkittava ja kivaahan se tietty ois jos se jo loppuis.. :DDDDDD

      Heiiii, tuleeks sust mun näkkileipä-sisko!!:) Hihih

      Poista
  5. voi kun sais itekkin ajoiksi. miun ruokarytmit on ihan hanurista. ja annoskoot vielä hanurimmasta..nooooooh..meibi kesän tulleen alkaa taas kilojakin karista. ei nyt houkuta tuo 20 asteen pakkanenkaan ulkoilemaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei todellakaan huvita lähteä pihalle :( Meillä on onneksi juoksumatto tuolla talon toisessa päässä, johon voi mennä pahimpia energioita purkamaan :)

      Poista
  6. Onnea hienosti alkaneesta painonpudotuksesta! Ja tsemppiä loppurupeamaan. Itse pudotin viime vuonna 23kg, oli siis reilusti ylimääräistä. Minulla itselläni toimii parhaiten se, että kaikki ruoka on sallittua, mutta niitä lihottavampia nautitaan vähemmän. Söin siis myös suklaata ja herkkuja, mutta ei tietenkään suuria määriä. Ihailen ihmisiä, jotka pystyvät kokonaan kieltäytymään herkuista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla se on kaikki tai ei mitään. Jos mä otan Fazeriina patukasta palan, niin mä syön sen kokonaan. Tavallista (jossa ei ole mitää extraa esim. pähkinöitä) suklaata mä en syö, niissä pitää olla aina jotain ;)

      Poista
  7. Hienosti on alkanut! Tsemppiä viimeisiin kiloihin, kyllä ne lähtee kun jaksat sinnitellä herkuttomalla linjalla! ;)

    VastaaPoista
  8. Kuulostaapa hyvältä!
    Täällä mennään kanssa taas kevyemmällä ruokavaliolla, ja toivotaan että se tuottaisi tulosta :D
    Tsemppiä!

    VastaaPoista
  9. Mie oon ruennu nyt käy suht säännöllisesti kuntosalilla! (Täällä maksaa 66 euroa puol vuuen kausikortti [Nousee ens kuussa hiukan hinta]. Joo, on kuulemma halpa) Ja tykkään ku ruppee käsivarsissa allittii nousemmaan sinne toiseen suuntaan! :D Ja jenkkakahvat kuulemma siirtyy etupuolelle! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on kyllä halpa! Meillä halvin on 29,90 €/kk ja sekin on edullinen. Mä en vain ole kuntosali-ihmisiä, mä en tykkää tehdä jos ihmiset vahtaa ;) Ehkä se muuttui, jos sais/pyytäis opetusta laitteista :)

      Poista
  10. Onnea projektiin! Sehän on alkanutkin tosi hienosti!
    Olen samaa mieltä suklaasta, huumetta se on :D

    VastaaPoista
  11. Kiitos kaikille kannustuksesta!
    Odotan vain kauhulla, koska se stoppi tulee ... ;)

    VastaaPoista

Kiva, kun jätit viestin ♡