lauantai 21. syyskuuta 2013

SUORIA SANOJA - eli äiti lasten silmin

Toimittaja Anni Kellomäen blogissa oli kiva kyselytunti lapsille.
Esitin Annin tekemät kysymykset 
omille lapsille ja tässä vastaukset.

Jos meillä ei muuta yhteistä Annin kanssa löydy, 
niin se on teen juonti ;D
Eilen laskin, että 6 isoa kuppia oli jo mennyt...
niin ja kello oli 1 päivällä :D
Hyvä Anni! :D

Erittelen vastaukset lasten iän mukaan
Emilia = 8, Elle = 5, Alex = 3
Eveliina kysyi kysymykset lapsilta niin, että
muut eivät kuulleet toistensa vastauksia ja 
minun läsnäolo ei vastauksiin vaikuttanut.
1. Mitä äitisi aina sanoo sinulle?
8: Siivoa huoneesi!
5: Ei saa syödä olkkarissa!
3: no että mun pitää siivota ite huone

2. Mikä tekee äidin onnelliseksi?
8: Siivoaminen
5: Kun siivoan huoneen
3: pikkuvauvat

3. Mikä tekee hänet surulliseksi?

8: Sotkut
5: Ei siivoaminen
3: jos mä en siivoo

4. Miten äiti saa sinut nauramaan?
8: kutittamalla
5: kutittamalla
3: kutittamalla

5. Millainen äitisi oli lapsena?
8: ilonen
5: kiltti
3: ei minkäälainen

6. Kuinka vanha äitisi on?
8: 41 v
5: emmä tiää
3: en tiiä

7. Kuinka pitkä äitisi on?
8: oisko 100... 170 cm
5: 140 cm
3: metrin

8. Mikä on äitisi lempipuuhaa?
8: leipominen
5: leikkiä pienten kanssa
3: siivoominen

9. Mitä äitisi tekee, kun et ole itse paikalla?
8: mistä mä voin tietää
5: siivoat
3: siivoat

10. Jos äidistäsi tulisi kuuluisa, niin miksiköhän?
8: äiti olis laulaja
5: sä olisit vaatesuunnittelija
3: en mä tiiä

11. Missä äitisi on tosi hyvä?
8: hyvä ompelemaan
5: leikkimään lapsien kanssa
3: pelaamaan ipadillä

12. Missä äitisi ei ole kovin hyvä lainkaan?
8: pelaamaan mario cart:ia wiillä
5: hmmm... katsastamaan autoja
3: auttamaan mua siivoomisessa

13. Mitä äitisi tekee työkseen?
8: et mitään
5: siivoaa huoneita
3: ei mitään

14. Mikä on äitisi lempiruoka?
8: kaalipata
5: kaali
3: pihvistä

15. Miksi olet ylpeä äidistäsi?
8: Sä pystyt hoitamaan meitä
5: Mä tiiän! Nokun sä oot mun äiti ja oot olemassa, 
ja koska mä rakastan sua
3: en mä tiiä mitä ylpeä tarkottaa

16. Jos äitisi olisi joku sarjakuvahahmo, kuka hän olisi?
8: Ihaa, koska sä oot rauhallinen
5: Nalle Puhin Tiikeri, koska se on pitkä ja pomppiva
3: Tiikeri, koska sekin pomppii

17. Mitä sinä ja äitisi teette yhdessä?
8: askarrellaan ja leivotaan
5: leikitään käydään ostoksilla
3: siivotaan mun huonetta

18. Mitä samaa on sinussa ja äidissäsi?
8: samanväriset hiukset
5: meillä on melkeen samanväriset pyörät
3: ihan kaikki

19. Mitä eroa teissä on?
8: mä en tykkää siivota
5: meillä ei oo samanväriset silmät
3: -

20. Mistä tiedät, että äitisi rakastaa sinua?
8: sen näkee ku se rakastaa
5: kun se antaa pusuja
3: kun se leikkii mun kanssa

21. Mikä on äitisi lempipaikka mennä?
8: Fäboda (=paikallinen merenranta)
5: vaatekauppa
3: sinne, minne mennään lentokoneella

Osa niin totta, osa taas ei...
Vaatekauppa ei todellakaan ole lempipaikkani
ja olen mä varmaan pari kertaa iPadilla pelannut ;)
Siivoaminen tuntuu olevan kovasti lasten mielessä,
mutta olenhan minä aina sanonut olevani siivoushullu
-tosin tässä perheessä se ei todellakaan aina näy :/
Sotkijoita on enemmän kun siivoojia ;)

 Tehkää testi omille lapsillenne, jos haluatte.
Vastaukset voivat olla aika ihania


16 kommenttia:

  1. Haha.. Toi 12 kysymys ja kolmosen vastaus :D :D ihana!!
    Mäkin tein ton joskus 5 vuotta sitten. Kyl nauratti :)

    VastaaPoista
  2. Hauska testi .) . Ja kovasti oli tuo siivous pinnalla. Tämä testi täytyy todellakin tehdä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on meidän perheen yleisin puheenaihe ;)

      Poista
  3. Olipas tämä hauska :D
    Lapset on niin aitoja!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on :) Mutta vaikka sanotaan, että totuus lasten suusta tulee, niin muistan kerran, kun Mikki oli tehnyt jotain (tämä tapahtuu pari kertaa vuodessa) bravuuriansa meille, niin joku lapsista sanoi, että isi meillä aina ruoan tekee... Eli se siitä totuudesta

      Poista
  4. Olipas ihania :) Siivoaminen toistui useasti! Meillä se olisi varmasti myös yleinen vastaus :)

    VastaaPoista
  5. Sunnuntai huomenia :) Eilen iltasella silmät tihrussa yritin saada jotain tolkkua tuohon blogi asetuksiini ja heiiiii, ilmeisesti sain itseni lukijaksesikin ;)Ja nyt pitäisi onnistua myös nimeäni klikkaamalla päästä näkemään blogini?! Rentoa pyhäpäivää sinne <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt tosiaan onnistuu :) Helpompi täältäkin lähteä surffailemaan :)

      Poista
  6. Ihania vastauksia! Täytyy testata kans omien lasten kanssa :)

    VastaaPoista

Kiva, kun jätit viestin ♡