lauantai 20. heinäkuuta 2013

MAISEMOINTIA ;)

Istun mökin terassilla ja katselen kun lapset leikkii.
Mikki on mennyt kaupunkiin "kahvitteluhetkelle",
tosin minä laitoin kyllä sinne lahjan mukaan,
 sillä luulen kyseessä oleva jotain muuta ;)
Mulla taas kävi mökillä vieraita, 
mutta sitä ennen tein täällä töitä ihan hullun lailla.
 Meillä on kolme viimeistä kesää olleet niin kiireiset,
että mökin piha on "vähän" päässyt viilliintymään.
Taustalla näkyy meidän uusi sauna,
jonka teko on vähän jämähtänyt kiireiden vuoksi :/
m2.JPG
 Näkymä toiseen suuntaa terassilta
m3.JPG
 Vihdoin saimme kuskattua raivaussahan tänne,
sekun on niin iso laite, ettei tahdo mahtua autoon ;)

Ennen kaupunkiin lähtöä Mikki kaatoi noita risuja minulle valmiiksi,
 vaikka paljon menin kyllä vielä puutarhasaksien kanssakin karsien.
Olipahan jotain tekemistä täällä meilläkin mullakin
m4.JPG
 Lapsille tein pikateltan,
sillä meidän teltasta oli mystisesti hävinnyt kokoamistikku!!!
Veikkaanpa että ruohonleikkuri on syönyt sen...
m5.JPG
 m6.JPG
 Meidän ilta-aurinko paikkakin on taas päässyt rehottamaan
ja sille oli tehtävä jotain
m8.JPG
 Niinkuin aiemmin kerroin, 
ei meillä aurinko kauheasti paista ja tuuli on aivan mahdoton...
Niin se on tänäänkin :/
m9.JPG
 Aurinko pilkottaa ehkä kerran tunnissa, ja 
edes kolme isoa kiveä ei pidä lakanaa paikallaan...
ja lapset korjailee telttaansa koko ajan.
m91.JPG
 Joku pöykäri tosiaan oli soutuveneellä tuolla järvellä, 
kun tuuli oli pahimmillaan.
Sain kuitenkin tuon istuma paikan valmiiksi ennen vieraiden tuloa :)
Pikkasen sitä suurensin,
sillä kun meidän perhe siinä on,
niin se on pikkasen liian pieni.
Jossain vaiheessa olisi siihenkin tarkoitus saada kunnon terassi :)
m92.JPG
 Kaikki risut kuskasin pois ja nyt ne odottaa kuivumista (tuossa sivulla),
ja meidän venetzialaisviikonloppua,
jolloin kokko sytytetään :)
m93.JPG
 Nyt se saunarakennuskin näkyy :)
m94.JPG
Yhden ihanan yllätyksen mä koin raivatessani näitä risuja.
Meillä onkin hiekkaranta!! :D
eikä mutaranta niinkun olen aina luullut.
Minulla on aina uimakengät jalassa, kun käyn uimassa,
joten olen niin vain olettanut. 
 Ehkä musta sittenkin tulee uimari ;)

Onko kenelläkään muuten tietoa,
miten lepän saa tuhottua???
Kuoriminen (ja pystyy kuivattaminen) ei auta,
sillä se puskee juurista uusia taimia :(

nimi.png