torstai 25. huhtikuuta 2013

KEVÄTTÄ RINNASSA

Sain tällä viikolla haravoitua pihan :)
Voi jukra mikä urakka siinä olikaan,
vaikka lehtiä ei ollut paljon.
Tavaraa lähti kaatopaikalle aikamoinen satsi.
 Joku myös varmaan muistaa, 
kun kerroin kasvattavani omaa yrttitarhaa täällä sisällä.
Uskokaa tai älkää, mutta jokaikisen lehtisalattialun sain tapettua,
kun harvensin ja muutin ne isompaan purkkiin :(
Tomaatit ovat onneksi hengissä, 
samoin ruohosipulit 
-ainakin vielä :/
 Vain YKSI koristekurpitsan siemen iti,
loput oli "TUHKAMUNIA" ;)
 Tarkoitus olisi laittaa tuonne ulos muutama mansikantaimi ja raparperi,
ne nyt ainakin pitäis saada elämän minunkin taidoilla :)
   
Musta ei saa puutarhuria sitten tekemälläkään,
-ohjeita otetaan ilomielin vastaan!!
Mutta koska uudet kuvastotkin saapuivat juuri,

niin saahan sitä toivoa ;)
Meillä alkaa onneksi näkyä kevätkin.
Krokukset alkavat pukkaamaan kukintoaan,
vaikka etelä-suomessa on taidettu nähdä jo kauan sitten.
 Viime viikon tapahtumiin kuului myös se, 
että Essi sai mopokortin ja 
nyt maanantaina myös uuden skootterin.
Eka päivänä neiti oli ajellut 63 km!!!
Nyt tosin on hyvää se, että jos kaupasta pitäis saada äkkiä jotain,
niin minulla on aina vapaaehtoinen hakija :)

Eveliina on taas lähdössä tänään Helsinkiin ja 
kauttimet on edelleen haksuessa!!!
Parista paikasta odotan yhteydenottoa,
mutta odottavan aika on pitkä :/

 Pirttikalusteen penkitkin on hiottu,
kunhan vain löytäisi ajan niiden maalaamiseen ;)
 

10 kommenttia:

  1. Mä oon taas myöhässä idättämisestä, mutta onneksi taimista saa kasvatettua suht halvalla. Koko kasvimaan siirto operaatio edessä, saas nähdä kerkeekö ennen koulun loppumista. :D Ajattelin (paljon kaikkea) amppelitomaattia kasvihuoneeseen, eli taas helpoimmasta ja kauneimmasta päästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja mä sain tapettua lisää tuon Hesa-Turku-Tampere reissun aikana :(
      Taidan ostaa loput puoliks kasvatettuna, kunhan saatais tuota kasvihuonetta rakennettua.

      Poista
  2. Voi sinä olet jo pystynny haravoida! Meillä piha on niin märkä ettei ole vielä mitään asiaa haravanvarteen. Ja enpä kyllä pystyisikään tarttua ku se mun ainokainen harava on hukassa :) epäilen suuresti että koltiaiset on ollu asialla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Edellisessä paikassa yhtenä vuonna mä haravoin juhannusaattona. Se piha oli oikein suo välillä. Tämä piha on onneks jonkin verran korkeammalla, joten kuivuu tosi nopeaa :)

      Meillä välillä kans etitään jos mitä, lasten jäljiltä ;)

      Poista
  3. Siellä ollaan oltu ahkeria :)
    Minäkin haaveilen kasvattavani kaikenlaista... mutta taidan jättää sille asteelle ;) No mansikkaa tekisi mieli vähän laittaa ja ehkä salaattia ja tilliä :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mansikkaa laitan kyllä, mutta ostan ne taimet sitten valmiina. Meillä on vaan niin pieni tuo nurkka, mihin saan, mutta saisi edes maisitiaismansikat, ja että lapset sitten muistais isona :)

      Poista
  4. Oi, teillä onkis noin iso piha, kyllä siinä hommaa riittääkin! Munkin tomaatin alut on hengissä, ihme kyllä, koulimisesta huolimatta! Mä meinaan kylvää salaatit sitten suoraan maahan, en onnistuis kuitenkaan muuten! Ja mun ruohosipulit näyttää aika hm. honteloilta, onkohan se ok?!?
    Mukavahan noita kokeilla, kun ne siemenet ei maksakaan paljoa :)

    Kivaa viikonloppua!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, tämä piha on ainakin neljä kertaa pienmpi kun edellisessä talossa :(
      Tuntuu, ettei mitään saa mahtumaan, kun lapsille pitää jättää tuo pelikenttä tuohon keskelle.
      Nyt näyttää multakin siltä, että kaupasta ostan ja isken maahan. Sian tapettua viikonlopun aikana taas monta tainta :(

      Mun ruohosipuli on kans nyt tosi heikoilla kantimilla, taidan ostaa uuden pussin ja laittaa suoraan maahan keväämmällä. Epäilen, että nuo kuolee tuosta pikkuhiljaa :/

      Poista
  5. Oi, mä oon kade, mun pitäis tänään aloitella pihan siivous/haravointi/putsaus urakkaa....
    Mä en ole tänä vuonna idätellyt mitään, ollut ninn kaikkea muuta hommaa.

    Mukavaa viikonloppua!
    -k-

    VastaaPoista

Kommentit saavat minut iloiseksi :)