lauantai 2. maaliskuuta 2013

EI SE OLE AINA HELPPOA

Lomalta on nyt palattu, mutta kameran piuha on hukassa, 
joten lomakuvia tulee heti kun piuha löytyy...

Mutta muuta asiaa
Aloitin 7. tammikuuta
kunnon laihiksen,
siis sellaisen, että oksat pois ja pala latvaa.
Tarkoitus ei ollut lahduttaa koko kevättä,
vaan nopeaan pois ja sitten ylläpitää.
Tavoite oli saada viimeiset 3 kiloa
syksyllä tulleesta 6 kilosta,
siis niistä jotka tuli kahdessa viikossa...
niin, luulisi noin nopeaa tulleen lähtevän suht nopeaa,
"nestettähän se vain on"

Vaan toisin kävi
 Olen tuosta tammikuusta asti käynyt lenkillä
KAHDESTI PÄIVÄSSÄ viitenä päivänä viikossa,
viikonlopun olen mennyt yhdellä harjoitus kerralla.
Lenkit ovat olleet kunnon hikilenkkejä,
eikä mitään "sunnuntailenkkejä".
Vaikka taulukossa näkyy osa lenkeistä noin 20 min, 
niin kävely/lämmittely lenkkipaikalle puuttuu ajasta.
Lisäksi kaikki lumityöt, siivous tms sellainen puuttuu tästä.   
Sykemittari ei ole aina mukana, siksi ti ja ke on vain 1 krt/pv
Kalorin kulutus on ollut pientä,
liikunnan jälkeen päiväkaloreiksi on jäänyt 700-1000 kcal.
Minulla tahtoo olla se vika, 
että mitä enemmän liikun, sitä vähemmän nälättää.
Muutenkaan mulla ei ole oikeastaan koskaan nälkä :/
Olen pitänyt "herkuttelupäiviä", että
aineenvaihdunta pysyy hereillä.
Näinäkään päivinä olen ehkä "päässyt" korkeintaan 
2500 kcal päiväkulutukseen.

Tässä laskelmia parin päivän ajalta.


ENERGIALASKELMA Toteutunut  Suositus
Ravinnosta saatu energia  962 kcal 1741 kcal
Peruskulutuksen energia -1930 kcal -1947 kcal
Päivän liikunta -265 kcal -214 kcal
Päivän energiavaje -1233 kcal -420 kcal




ENERGIALASKELMA Toteutunut Suositus
Ravinnosta saatu energia  1112 kcal 1741 kcal
Peruskulutuksen energia -1945 kcal -1947 kcal
Päivän liikunta -159 kcal -214 kcal
Päivän energiavaje -992 kcal -420 kcal




    ENERGIALASKELMA Toteutunut Suositus
   Ravinnosta saatu energia  1222 kcal 1741 kcal
   Peruskulutuksen energia -1956 kcal -1947 kcal
   Päivän liikunta -0 kcal -214 kcal
   Päivän energiavaje -734 kcal -420 kcal




ENERGIALASKELMA Toteutunut Suositus
Ravinnosta saatu energia  815 kcal 1741 kcal
Peruskulutuksen energia -1913 kcal -1947 kcal
Päivän liikunta -0 kcal -214 kcal
Päivän energiavaje -1098 kcal -420 kcal

Peruskulutuksen antaa Kiloklubin laskuri automaattisesti




Näinä esimerkki "syömäpäivinä" oli pakko jäättää juoksut väliin,
sillä sairastelin :(
Kävellen haen Emilian koulusta rattikelkkaa ja kahta lasta vetäen perässäni, 
joten kyllä siinäkin muutama kalori kuluu :)



Tässä teillekkin "kannustavaa" laihdutus musiikkia :D


Ja mikä tässä on surkuhupaisinta???
Minähän olen aina sanonut, 
että lihon tosi helposti.
Koko viikon söin antaumuksella (joita rakastan) vihanneksia ja salaatteja,
siis raakasalaatteja, ei niitä majoneesissa uitettuja makaroni/perunasalaatteja ;)
Aamupalana puuro -ei sokeria!
Aamulla klo 10 oli eka jumppa, sen jälkeen lasten kanssa uimaan tai salille.
Iltapäivällä uusi jumppa ja taas uimaan. 
Illalla käytiin vielä salilla tai ulkona kävelemässä/pulkkailemassa,
joten kaloreitakin kului.
Olin ihan varma, että nyt kun pääsen kotiin,
on paino laskenut.
Ja p***kat,
vaaka näytti PLUS 3 kg!!!!  

Ravinnon suhteen en voi tehdä mitään toisin,
sillä olen elämäni kasvanut diabeetikko perheessä, 
joten terveelliset ruokatavat ovat aina kuuluneet elämääni.
Niin ja sanottakoon, että minä olen "minun" perheeni lihavin :/
Tiedän, että en ole ylipainoinen,
mutta tuo makkara tuossa vyötäröllä ällöttää...

Meillä oli kylpylässä ravitsemukseen ja liikuntaa liittyvä luento,
ja juttelin luennoitsijankin kanssa.
Hänkään ei osannut kertoa syytä,
joten onko teissä yhtään viisaanpia??
Mitä teen väärin???



p.s. Muistattehan arvontani, jonne pääsette täältä

10 kommenttia:

  1. Edellisiin postauksiin ekaks liittyen; Voimia teille. Tuo on niin raskasta ja ikävää kaikille. Kyllä on koulun tehtävä hoitaa asiat kuntoon. Oman lapsen kohdalle tätä ei ole sattunut, mutta koulussa on vastaavaa ja siihen on puututtu todella kovalla kädellä. Koulussa on käynyt mm. koulupoliisi ja rehtori on pyytänyt vanhemmat ym osalliset keskusteluihin. Lisäksi mukana myös koulupsykologia ym. Tommoinen fb kiusaaminen täyttää varmaan jo ihan rikosilmoitukseenkin tarvittavat piirteet, vaikka tekijä olisi alaikäinenkin.

    Tuohon ts. tähän postaukseen liittyen voin vain todeta, että tuttu juttu! Siksi en enää käy vaa'assa ollenkaan;) Luulen, että syöt liian vähän. Sekin osaltaan vaikuttaa siihen, ettet laihdu, koska liikut ihan mielettömästi. Aineenvaihdunta tyssää. Hyviä vinkkejä on osoitteessa http://www.laihduttaminen.com/
    Tsemppiä! Mutta kyllä tärkeintä on se liikkuminen se auttaa jaksamaan. Oon kyllä kade kun ehdit kunoitlla niin paljon.Aurinkoista lauantaita<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kati! Olen menossa maanantaina koululle käymään, jos sieltä en saa apua, niin kävelen poliisilaitokselle. Katsotaan miten käy ja toivotaan, että koulu puuttuu.

      Tuolla sivustolla en ole käynytkään, "kaikki" muut olen tainnut kahlata läpi ;) Tuota liian vähäistä syömistä minäkin jattelin, ja tosiin nyt kylpyläviikolla ajattelin, että jotain pitäisi tapahtua, kun kasvisten määrä triplaantui (syön niitä muutenkin paljon), mutta ei :/
      Tuo liikkuminen onnistuu luonnostaan. Päivällä teen samalla lasten kanssa lenkin kun haen Emiliaa koulusta, illalla taas kun saan lapset nukkumaan. Pakko saada aikaa liikuntaan, sillä viime syksyinen sairastelu episodi teki tuhoja niveliini :(

      Nyt lähden katsomaan noita sivuja :)

      Poista
    2. Sanotaanhan, että jos syö liian vähän niin paino ei laske... mainitset kasvikset, mutta mites liha ja kala :)
      Emmä näistä mitään tiedä... paitsi, että mun pitäisi taas vähentää oikeasti tuota ruoan määrää ;)
      Tsemppiä sinne!

      Poista
    3. Kala tai liha kuuluu meidän joka päiväiseen ruokaan eli niitäkin kyllä kuluu. Mä alan olemaan toivoton ;)

      Poista
  2. Jaa-a. Painonnousuun en keksi muuta syytä kuin että lihasmassan määrä on kasvanut -lihas painaa enemmän kuin läski. Saisitko konkreettisempia tuloksia mittanauhalla?
    Kuinka kovaa tuo liikunta on, syketasoltaan siis? Ja lasketko annosten kalorimäärät laskurilla vai itsearvioimalla? Voisiko niissä tulla heittoa, vai punnitsetko annosmäärät jotta kalorimäärä on tarkka? Tai lepäätkö tarpeeksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liikunta on mennyt sykevälillä 135-174, riippuen vähän miten kovaa jaksan mennä. Olen mitannut mitallakin, mutta mikään ei ole muuttunut -ehkä sentin heitto reisissä.
      Kalorit lasken ihan vaakaa apuna käyttäen, ja merkkaan ne mielummin hieman yläkanttiin, kun liian alas.
      Liikunta menee sykevälillä 135-170, riippuen vähän miten kovaa jaksan mennä.
      Kysyit, että lepäänkö, niin vastaus on että vain silloin kun olin flunssassa. Tietty nuo lenkit on aika ajoin hieman löysempiä.

      Poista
  3. Mä niin tiiän ton! Vaikka paino olis "normaali" on tän lapsiluvunkin jälkeen jo se ikuinen läskivyölaukku tuossa vyötäröllä.
    Nahka on niin hyväksi venytetty että siihenhän se jämähtää...

    Hienosti oot jaksanu tosiaan sempata. Mun silmään näyttää kyllä aikä vähäiseltä toi syöminen. Pystyisitkö lisäämään hyvää rasvaa ja proteiina, energiaa, tyyliin avokaadoja, pähkinöitä, lorauksia kylmäpuristettua öljyä ja raejuustoa salaatteihin jne? sit lisääntyisi lihasmassa paremmin ja energiankulutus olisi kovempaa levossa. Riittävästi lepoa ja sali treeni rohkeesti isoilla painoilla, ei tyyliin lähentäjälaitteessa 3 x 50 toistoa 5 kilolla ;)

    Parempi kuitenkin sellainen terve lihaksikas vartalo kuin kuivankesänorava-lookki, ja uskonkin että se on tähtäimessä.

    Tsemppiä kaikkeen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. e on just tuo laukku se ongelma. Mutta mä tiedän, että mä saan sen pois, kun paino vain putoais viime kesäiseen. Rutut sinne jää, mutta se vyötärönauhan yli roukkuva häviää ;)

      Rasvaa mä en pysty lisäämään, kun maha ei kestä sitä. Mulla menee maha sekasin, kun syön vähäkään rasvasempaa ruokaa (ei siis rasvaista). Raejuustoa syö kyllä oikeestaan päivittäin, mutta en tiedä onko sitä riittävästi ja salaatin kastikkeen teen itse tuohon öljyyn. Pitää kokeilla lisätä vaikka tuota raejuustoa.

      Ja mulla on ongelma tuo kuntosali... Mä en kertakaikkiaan viihdy siellä. Yks syy on tuo mun selkä, se rajoittaa mun tekemisiä melkolailla :( Viime viikko meni jotenkuten, kun tiesin ettei kukaan tunne mua ;) Mulla on kortti salille, mutta olen lähinnä juossut/pyöräillyt/crosstrainerilla tehnyt tai sitten spinnannut siellä. Vois tietty hankkia isommat painot kotiin, niin sais sitten kuulajumppaakin tehtyä :)

      Toi kuivankesänorava oli hyvä :D Meillä sanotaaan heinäseiväs tai arotuulen nussima pulkannaru, riippuen vuodenajasta ;)
      Juu, en tosiaan halua näyttää miltään anorektikolta!

      Poista
    2. no sit sanoisin vaan että proteiinia ja isoja painoja. :)
      Mutta aika sitkeä oot kun jaksat tsempata, mulla taitaa mennä läski-vyölaukun kanssa tää kesä. ;)

      Poista
    3. Pitää kokeilla :)
      Pakko yrittää, kun oma peilikuva ei miellytä :/

      Poista

Kiva, kun jätit viestin ♡