tiistai 29. tammikuuta 2013

KOULUN SATOA JA YHTEISTYÖTÄ

Meillä on koulussa ollut pari viime kertaa sellaiset 
"tehdään käsillä" päivät :)
Edelliskerralla halukkaat poisteli tapetteja ja 
kaikki sitten uudelleen tapetoi.
Joillekkin kerta oli ensimmäinen,
minä itse olen "muutaman" vuodan ennenkin laittanut ;)

Viime viikonloppuna meillä oli taas lähipäivät.
Perjantaina istuin koulunpenkillä 
ja suoritin muutaman muun kaverin kanssa 
työturvallisuuskortin.
Koulun jälkeen käväisimme tyttöjen kanssa pizzalla ja 
ilta jatkui maalausten merkeissä.
Minun projektina oli tämä
eli siis Alex vaan pöytäryhmä.

Tämä ryhmä on ostettu jo
Eveliinalle ja Essille.
Olen monta kertaa ollut aikeissa myydä tämän,
sillä en ole tykännyt väreistä.
Lisäksi noiden pinnojen maalaminen pensselille, ei houkuttanut ollenkaan.
Olin jo suunnitellut ottavani koululle muuta mukaan,
kunnes huomasin, 
että koululla on ruiskumaalaus mahdollisuus :)
Tämä on meillä päivittäisessä käytössä lapsilla keittiössä
Olin hionut pöydän ja tuolit jo kotona, 
mutta maalaus olisi helpompaa, 
laittaisin ne paloiksi.
Pöydän olin jo pohjamaalannutkin.
Tuon A:kin maalasin Alexille, mutta sen näette myöhemmin ;)
Onneksi sain koulukaverin avuksi hiomiseen :)
Takana opettaja.
Tuoli paloina ja hiomisjälki sen näköistä :)
Kaikki omien töiden touhussa,
yhteensä meitä on 12.
Yksi näyttää olevan maalamassa.
Tuolit hiottu ja nyt liimataan palat yhteen,
sillä tämä olikin helpompi tehdä näin :)
Pohjamaalit sekä pöydässä että tuoleissa,
jo nyt näyttivät paljon paremmilta.
Tämän jälkeen uusi hionta.
Ja pintamaalia päälle.
Tässä maalauksessa istuinosa.
Paikallinen lehtikin kävi tekemässä meistä juttua

Ja tässä valmiit kalusteet kotona.
Piti nostaa hieman ylemmäksi, 
ettei lapset istu niille. 
Jouduin nimittäin hieman kosteana ne ottamaan mukaan :)

Sain Tikkurilalta maalit puista sohvaani varten,
senkin olen kotona Mikin kanssa maalannut ja 
tulette sen näkemään vielä.
Kyseistä maalia jäi kuitenkin sen verran, 
että käytin sitä myös tässä.

Pohjamaalina jotain koulun omaa, 
sillä opettaja oli sekoittanut meille kaikille yhteisen.
Pintamaalina käytin
 Tikkurilan
Helmi puolihimmeää 
sävynä TVT F485.

Muutenkin viikonloppu oli tosi kiva:)
Meillä on tosi kiva porukka!

Mitäs tykkäätte,
aikas hyvä eka ruiskumaalaukseksi, 
vai mitä ;)




15 kommenttia:

  1. Ahkeria opiskelijoita!!!:) Olimpa hyvin piiloutunut, vaikkakin monessa kuvassa mukana. :) Kiva oli viikonloppu. Kiitos hyvän seuran.
    Opettajakin taisi mainita minulle meidän luokkahengestä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei vitsit, nyt ku katto kuvista tuota sun projektias niin nehän on oikeestaan samanlaiset ku mun ekka ruiskumaalaustyö, paitsi että se oli vain "aikuisten" kokoa ja kuusi tuolia. Tuolitki melkein samanlaiset.. Siis ruokailuryhmä joka löytyy meidän olohuoneen kuvista. :D Hauska yhteensattuma.

      Poista
    2. Mä katoinkin, että olipas kiva ryhmä :)

      Meillä on kyllä tosi hyvä luokkahenki. TOivottavasti saadaa pidettyä yhteyttä vielä koulun loppumisen jälkeenki. Tai mä luulen, että ainakin osa meistä sen tekee ;)

      Poista
  2. Hyvältä näyttää! Valkoinen maali se vain tekee ihmeitä :)

    VastaaPoista
  3. HIENOT!!! :):)

    Mäkin spraymaalasin tytön pinkit pikkutuolit valkoisiksi!! Ja hyvää jälkeä tuli :):)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Olen minäkin sprayllä maalaillut jos jonkinnäköistä juttua mutta tämä ruiskumaalaus oli uutta:) Jälki on kyllä parempaa kun spray maalissa. Mun täytyy tehdä itselle jonnekkin paika, missä saan maalailtua, ruiskukone meillä onkin jo :)

      Poista
  4. Kiitos ihanasta paketista! <3
    oletpa ollut ahkera, varmasti hauskaa puuhaa, olisi mahtava oppia ruiskumaalaamaan!
    kieltämättä vähän kevemman väriset kalusteet noin... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä mietinkin, että onkohan tullut perille:)
      Joo, mä tykkään kans nyt noista paljon enemmän. Eipä taida joutaa vielä myyntiin ;)

      Poista
  5. missäs oli hengityssuojat?? Ite en vois kuvitellakkaan hiovani mitään iliman suojia..inhoon sitä maalinmakua suussa sen hionnan jälkeen*yökköneeeeeen* Mutta lopputulos aivan ihana..ja tuo tapetointi hommeli näyttää kyllä meleko hauskalta..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh heh!! :) Me naurettiin open kanssa samaa, olin nimittäin perjantai aamupäivän työturvallisuuskoulutuksessa :D
      Sain mä mojovan päänsäryn tuosta hajusta (migreenipotilas kun olen), mutta suojan kanssa en saanut hengitettyä ollenkaan. Onneks tuo koulun imuri on tosi hyvä, ja se oikein veti sivulta ruiskuavan maalin sisäänsä. Jos alan tuota omissa tiloissa tekemään, niin ehdottomasti laitan suojaimet! :)

      Poista
  6. paljon kevyemmän näköiseksi muuttuivat1
    Onni potkaisi arvonnassani, laitatko osoitteen. Sähköposti osoite on tuolla blogissani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipa kiva yllätys tähän arkeen :) Käyn heti lähettämässä sen sinulle.

      Poista

Kommentit saavat minut iloiseksi :)