torstai 31. tammikuuta 2013

DIY TISKIRÄTTI

Olen jo kauan halunnut tehdä
kudottuja tiskirättejä.
Aina olen sen jättänyt sillä ällöän
märkiä rättejä,
ja ajattelin, että tämä on juuri sellainen.

Päätin nyt sitten kuitenkin alkaa kutomaan niitä
aikani kuluksi iltaisin,
ja niinhän siinä kävi,
että himo niihin iski ;)
Rätti on tehty niin, että loin nro 5 puikoille 25 silmukkaa.
Aloitin aina oikealla ja sitten vain helmikudetta eli
yksi oikein, yksi nurin.

Tälläisen tekemiseen menee minulla puoli tuntia, 
mutta ottakaa huomioon, että en ole mikään "ammattikutoja"
Tein ensimmäiset Hanko langasta
ja eipä aikaakaan kun hain kaksi kerää lisää.
Kolme kerää Hanko lankaa takana, ja nyt teen Miami langasta
noita ihania kesän värisiä :)

Täytyyhän mulla jotain myytävää olla,
 jos Jaakon päivillä menen kaupittelemaan ;)

Sen verran olen jo omaani käyttänyt, 
että ne "tavalliset" tiskirätit eivät meille ihan heti 
tule takaisin ja kun rätti likaantuu, 
niin ei muutakun pesukoneeseen :)
 

10 kommenttia:

  1. Kivan näköisiä rättejä! itsellä ihan sama homma, että varmaan puoli vuotta jo pitänyt kutoa tai virkata tiskirättejä. Nyt on jo langatkin ostettuna, joten heti kun saan pojan villasukat kudottua, niin rupean rättien kimppuun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se aloitus on jostain syystä se vaikeain. Pieni varotuksen sana: näihin jää koukkuun ;)

      Poista
  2. Monessa blogissa näitä kudottuja tai virkattuja tiskirättejä on ollut, mutta jotenkin olen tuuminut, että ne olisivat aina liian märkiä. Mutta jos sanot, ettei näin ole, taidanpa aloitella rättivirkkauksia minäkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis se pysyy kyllä märkänä, mutta meillä ainakin pyyhitään koko ajan jotain. Siitä ei vaan tule sellanen "limanen" ;)

      Poista
  3. Se noissa juuri on kiva että voi heittää pesukoneeseen pesuun. Ei muuta kuin puikot heilumaan että saat myytävää! :)

    VastaaPoista
  4. Mä pesen tavallisen tiskirätin tiskikoneessa samoin kun tiskiharjan. Mä inhoan taas niitä "wettex"-tyyppisiä liruja... Mulla on kans yks kudottu ja siitä mä tykkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosiaan, ton varmaan pystyis heittämään tiskariinkin :) Harja mulla käy siellä säännöllisin väliajoin :)

      Poista
  5. Hmm. pitäisköhän mun yrittää virkata joku kiva pastelln sävyinen rätti kokeeksi omaan köökkiin... Puuvillalankaa löytyis muutama kera...
    Mut pitäis varmaan virkata kask ikäänku päällekäin...osaisinkohan..?!
    Ja kestääköhän tää mun hartia, niska, selkäjumitus sen..?!
    Ihanaa viikonloppua Mia-ystäväin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3
      Mulla on ongelmia ton selkä/hartioiden kanssa. Nämä on onneks niin nopeita, että pieni hartioiden pyöräytys auttaa :)
      Ei muutakun kokeilemaan :)

      Poista

Kommentit saavat minut iloiseksi :)