maanantai 30. heinäkuuta 2012

DIY SISUSTUSTIKKAAT

Sisustustikapuita näkee joka puolella.
olen jo jonkin aikaa haaveillut niitä lastenhuoneeseen,
muuta heinäseipäistä tehdyt on niin isot, 
ja jotenkin ... no jaa, ei meidän lastenhuoneeseen sopivat.

Kävimme hakemassa vuorilautaa vajaan,
ja samalla pyörin hyllyjen välissä katsellen tarjontaa.
Näin valmiiksi sahattua rimaa ja 
siitä se ajatus sitten lähti ;) 

Sisustustikapuihin tarvitset 2 kpl
niin pitkää rimaa, kun haluat niiden olevan korkeat.
Minulla oli 160 cm, koska tuli lastenhuoneeseen.

Lisäksi tarvitset askelmat.
Itse tein 48, 46, 44 ja 42 cm, 
että sain kavennettua tikkaita ylöspäin.

Maalasin palat irtonasina kerran
ja tässä vaiheessa kamera löytyi ;)
Lapset kun tahtoo kuvailla mun kameralla...

Sitten ruuveilla takaa kiinni ja hieman liimaa väliin,
ilman liimaa tikkaat pääseen menemään "salmiakille" 

Uusi maalikerros päälle,
ja vo'la.
Ne on valmiit!!

Jos haluaa jotain pientä lisää, 
niin numerointi, teksti tms askelmiin:)

Hintaa näille tikkaille tuli 
2 euroa,
Maalit on vanhojen purkkien jämiä;)
kun jossain näiden myyntihinta on ollut
 melkein 30 euroa!!!



26 kommenttia:

  1. Kivat tikkaat ja vau, kuinka halvalla toteutetut!

    VastaaPoista
  2. Just niin ja hienot tuli! :DD
    Nuo koristukset kruunaa lopputuloksen:)

    VastaaPoista
  3. Ihanat, itsekkin voisin askarrella. Miten kun lastenhuoneeseen tulevat laitatko jollain seinään kiinni ettei kaadu, laittaisitko kuvia joskus kun nämä ovat omalla paikallaan käytössä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Meillä tytöt ei onneksi kiipeile, joten laitan ihan seinää vastan nojaamaan. Toisaalta jos Alex yrittää kiivetä, niin ovat kuitenkin sen verran kevyet, että menee säikähdyksellä. Mutta varmaan vois laittaa kulmaraudalla yläreunasta:)
      Voin laittaa kuvia. Olen ollut vähän arka noiden kotikuvien kanssa, kun en tiedä mitä saan julkaista ennen valokuvausjuttua...

      Poista
  4. Kyllä kannattaa itse rakennella ja askarrella, hienot ja halvatkin vielä :D

    VastaaPoista
  5. Ethan pahastu...MUTTA TUOTA JUTTUA TULEN MATKIMAAN!!!!!! (mitä sinä muuten luulit, että sanoisin?)? Jospa jo tänään hakisin materiaalia, ennen töihinmenoa...

    Halaus!
    -Pia-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ehtiny ajattelemaan mitään.... ;)
      Mä avasin nimittäin koneen heti herättyäni ja silmät puoliummessa yritin lukea kommentteja:) Pitää käydä koneella, kun lapset vielä nukkuu;) Vasta kun olin lukenut koko kommnetin, tajusin alun.
      Mä oon katos hidas hämäläinen, vaikka ei hämäläisisä sukujuuria tietääkseni olekkaan :)

      Ja ihan vapaasti, yleensä mä olen sun juttuja matkimassa;) Kerrankin näinpäin:)

      Poista
  6. Taitavaa, taitavaa, tuli ihanat!

    VastaaPoista
  7. Tosi ihanat tuli tikkaista, eikä todellakaan hinnalla pilatut! Numeroinnit kruunaavat koko homman!
    Mulla oli lomalla vain satunnaisesti netti käytössä ja esim. sillä meidän autoreissulla ei lainkaan :( Pohajnmaalla huristellessamme juuri ajattelinkin, että vitsit, kun ei vaihdettu numeroita ennen matkaa, oisin kyllä laittanut viestiä! Mutta ensi kerralla sitten! Ajattele, jos oltaiskin sattumalta törmätty Keskisen kaupassa!! Oispa ollut mukava yllätys!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:)

      Mun Keskisen reissut menee niin, että rauhoittelen lapsia enemmän kun katson tavaroita eli ihmisiä en ainakaan näe ;) Siks siellä on pitäny niin monta kertaa käydäkkin ;)
      Ehkä näemme joku toinen kerta kun tulet Suomeen...

      Poista
  8. Aika hyvän katteen sais jos alkaisi noita tekemään ja myymään.Hienot tuli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää ryhtyä sisustustikapuutehtailujaksi;)
      Kate on kyllä kova, kun aikaakaan ei mennyt kauaa.

      Poista
  9. Todella edullisesti teit kauniit tikkaat! Ihanat on!
    Mukavaa alkanutta elokuuta!

    VastaaPoista
  10. Vau! Kiitos ideasta! T. Uusi lukija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä kestä!! Ja tervetuloa joukkoon, toivottavasti viihdyt!

      Poista
  11. Kiva idea! Ja oikein hyvältä näyttää seinällänne!

    VastaaPoista
  12. hianot! :) kiva kun kävit kommentoimassa niin löysin tänne :)

    VastaaPoista

Kommentit saavat minut iloiseksi :)