sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Sohvaprojekti

Olen aina haaveillut puusohvasta. Tilanpuutten vuoksi en sellaista kuitenkaan ole koskaan voinut hankkia. Kun teimme talokaupat, tai itse asiassa jo ennenkun tarjouksemme oli edes hyväksytty, aloin heti etsimään sopivaa puusohvaa -sellaista kuitenkaan löytämättä...
Sain jokunen viikko sitten viestin, jossa kyseltiin kiinnostusta puusohvaan. Olin ollut kyseiseen rouvaan yhteydessä, mutta hän oli omansa ehtinyt myymään. Nyt hänen tyttärensä oli valmis luopumaan omastaan :)

Eikun autoon ja Vaasaan hakemaan sohvaa.  Sohva oli malliltaan juuri sellainen kun etsin -pyöreä takaosa! 
Maalipinta oli todella läikkyinen, vaikkakin ehjä. En halunnut sellaista meille. Ei siinä muutakun hiomapaperi käteen ja hiomaan. Tässä sitten tulos.
Nyt olen kahden vaiheilla... 
Hionko lisää ja petsaan ruskeaksi vai päädynkö turvalliseen valkoiseen...
Katsotaan mihin päädyn ;)

Nyt me lähdemme pitkästä aikaa uudelle talolle. Emme ole olleet siellä 1,5 viikkoon -sairastelut ja paikkojen korjailut vanhalla talolla on vienyt aikamme. Eilinen ilta meillä menikin talonäyttöjen kanssa -ei ollenkaan kivaa hommaa...
Tänään ohjelmassa olisi ensin vähän siivousta ja sitten keittiökaappien asennusta. Paitsi, että huomasin tuossa sivusilmällä, että Ylivieskan Kärkkäisellä alkaa Sikapäivät!!! 
Voih, nyt tuli vaikea valinta;)


12 kommenttia:

  1. Oletpa löytänyt kauniin puusohvan!
    Aurinkoista sunnuntaita! :)

    VastaaPoista
  2. IHANA sohva!! Juuri tuollaisesta mäkin haaveilen, ja juuri tuollaista äitinikin Suomessa paraikaa etsiskelee, heilläkin muutto edessä, ja uuteen kotiin mahtuu äidin pitkäaikainen unelma :)
    Ruskeanakin tosi kaunis kyllä, mutta itse varmaan päätyisin taikamaali valkoiseen ;)
    Mukavaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
  3. Oi mikä ihana blogi täällä.Kiitos Sisustusunelmia blogin johannan osasin tulla tänne.Tervetuloa myös minun blogiini. Ja toi sohva on ihana.Mulla on viime kesältä myös tuollainen projekti, kuvia laitan omaan blogiin ku ehdin.

    VastaaPoista
  4. Olen myös haaveillut puusohvasta jo pidemmän aikaa, hieno on sohva. Onnittelut uuden sohvan omistajalle. Minä maalaisin sen valkoiseksi jos se olisi minun, sopii meidän talon tyyliin paremmin:)

    VastaaPoista
  5. Onpa kaunis sohva! Nyt vain pähkäilemään, kumpi sopii teidän sisustukseen paremmin, tumma vai vaalea:)

    VastaaPoista
  6. Saas nähdä tuleeko tämä viestikahteen kertaan, kun eka hävisi avaruuteen...??
    Niin, piti sanomani, että aivan mahdottoman kauniin sohvan olet saanut käsiisi! Minä en tekisi sille yhtään mitään, sillä se on niin sopivan shabby chic!!!!

    Hyvää alkavaa viikoa!
    -Pia-

    VastaaPoista
  7. Christina: Kiitos:) Oikein hyvää alkavaa viikkoa sinnekkin päin!

    Liisa: Toivottavasti äitisi löytää omansa. Eniten viestejä (kuvien kera) sain, kun laitoin ilmoituksen paikalliseen nettisivustoon, jossa myydään ja ostetaan.

    Marjo: Ihmettelinkin, että mikä ryntäys blogissani oli käynyt;) Kiitos siitä Johannan! Kiva, että tulit ja pidit. Ihan varmasti tulen vierailemaan blogissasi!

    Memmi ja syysunelma: Kyllä valkoinen on myös meidän väri. Mutta jotenkin tuo ruskea kiehtoo, kun meille tulee olkkariin sellaiset vanhat (ruskeat)laatikot pöydäksi.

    Pia: Tuli vain kerran;) Mulla on myös sellainen pieni pyöreä pöytä, jonka laitan kuntoon. Jos se on maalattava, niin silloin sohvankin väri vaihtuu, mutta katsotaan... En oikein itsekkään vielä ole ihan varma.

    VastaaPoista
  8. Upea sohva:-)
    Minä ostin reilu viikko sitten kans vanhan puusohvan olkkariin ja maalasin sen valkeaksi:-)
    Mukavaa alkavaa viikkoa<3

    VastaaPoista
  9. Ihana sohva! Mäkin olen aina haaveillut vastaavasta... Se sopisi niin hyvin tuohon keittön seinustalle. :) Jos sohva olisi mun, se saisi jäädä ruskeaksi kaiken valkoisen vastapainoksi.

    VastaaPoista
  10. Aivan ihana sohva!!! Siinäpä se aina, mitenkä laittelee... Ja sitten asiantuntijat sanovat, että ei kannata laitella mitenkään, ettei arvo laske... :) Elämä on täynnä valintoja! Muuten, blogissani olisi sinulle tunnustus...

    VastaaPoista
  11. Täytyy tuo sohva oikein ottaa "luupin alle" ja katsoa, onko se edustuskelpoinen noin:)
    Ja kiitos tunnustuksesta!! Olen todella otettu ensimmäisestä tuunustuksesta. Aivan henki salpaitui, kuin luin. KIITOS!!

    VastaaPoista

Kommentit saavat minut iloiseksi :)